11.01.2008

jobbeurs

Vrijdag was uw kameraad op een jobbeurs.

Om de fans direct gerust te stellen en om de tegenstanders verspilde champagne te besparen voeg ik er direct aan toe dat dit geen gewone jobbeurs was, maar de interculturele jobbeurs van KifKif. Dit is ondertussen al de derde editie van dit uitstekende initiatief. Deze keer in Gent, dus kon ik niet aan mij laten voorbijgaan. Samen met Walid Moustamandi gingen we om enerzijds KifKif een hart onder de riem te steken en anderzijds om te 'netwerken', zoals dat dan heet.

Ik moet zeggen, het zag er de moeite uit, redelijk wat bedrijven, maar ook nogal wat overheidsdiensten. Een opmerkelijk standje ook voor OpenVLD, die blijkbaar 'nieuwe Vlamingen' kwamen werven voor hun personeelsbestand.

Redelijk wat bekenden gezicht ook. Isabelle van de Vlaamse Jeugdraad, Siham van het Minderhedenforum, Nuray van Flux en de Vlaamse Overheid, onze voormalige collega Peter, Mathias de Clercq en natuurlijk de kifkif-ers.

De apotheose van de dag was een beetje van een teleurstelling, omdat er niet genoeg volk naar de receptie-area te krijgen was werden de voorziene speechen afgeblazen. Op zich een goed teken, dat het massaal aanwezige publiek liever aan de standjes bleef dan naar de notoire politikers te luisteren. Gelukkig was er wel een bar en muzikale begeleiding: Joni, een finaliste van de KifKif Awards gaf het beste van zichzelf. En ik moet zeggen, ik was onder de indruk. Ik twijfel er niet aan, van dit meisje zullen we nog horen.

Nadat we zowat als laatste gebleven zijn, keerden we naar huis terug, met een aantal interessante contacten en ideeen op zak.

Geen opmerkingen: