5.07.2008

wederom een weekoverzicht

Kameraden en vrienden,

het is een inslechte gewoonte geworden maar ik slaag er maar niet in om regelmaat te brengen in mijn post, daarom moet ik regelmatig een beknopt week-overzicht geven. Mijn verontschuldigingen hiervoor. Ik zal mijn uiterste best doen om dit in de toekomst te verbeteren.
Het voorbije weekend stond wederom in het teken van schilderen, kuisen en verhuizen, maar het is bijna allemaal achter de rug. Maar hierover later ongetwijfeld meer.

Vorige maandag was het op het immer levendige VVS-kantoor verzamelen geblazen voor de enige echte infoavond voor geïnteresseerde potentiële kandidaat-leden voor de Raad van Bestuur van de enige echte studentenkoepelorganisatie. Binnenkort komt er op de website trouwens nog veel meer informatie hieromtrent (allé het is te zeggen, over de verkiezingen, niet over die infoavond niewaar).
Tot mijn grote spijt kon ik er niet bij zijn. Overdag zat ik onder de verf en andere leuke dingen. En 's avonds ben ik naar een boeiende vergadering gegaan.

Gastspreker van dienst was de immer sympathieke Tom de Meester over de energiecampagne van de Partij van de Arbeid. Tom vertelde uitgebreid over de vele problemen die veel te veel mensen vandaag de dag ondervinden met hun energiefactuur. Het is voor velen gewoonweg onbetaalbaar geworden. Daarom voert de PVDA een campagne rond de 6%. Die 6% slaat op de btw, de belastingen die de overheid heft op deze elementaire basisvoorziening. Ondanks het feit dat energie toch iets is wat niet echt kan omschreven worden als decadent luxeproduct wordt er dus 21% btw op betaald. De PVDA eist dat het btw-tarief wordt verlaagd van 21% naar 6%.
Alle informatie over deze campagne, met veel meer tekst en uitleg.

Voor de rest was het korte werkweek, dinsdag en woensdag moesten genoeg zijn om alles te doen wat moest gedaan worden. Een van die dingen, was een zoveelste subsidiedossier, hopelijk binnenkort meer tekst en uitleg.

Donderdag was het dan zover, de enige echte Dag van de Arbeid.
Gewoontegetrouw ben ik afgezakt naar de campus van de VUB voor het enige 1 mei-feest van de Partij van de Arbeid. En ik moet zeggen, het was zeer gezellig. Interessante dingen gezien en gehoord, een goeie portie literatuur aangekocht en vooral veel kameraden en vrienden.
Helaas moest ik vroeg door en heb ik de 1 mei-toespraak van onze kersverse voorzitter moeten missen, maar gelukkig staat de speech geheel en al online.

's Avonds kwam Maria naar Gent, ook dat was uiteraard zeer gezellig, met een goed glas wijn er bij. De rest van het weekend was, het begint een gewoonte te worden, gewijd aan schilderen, kuisen en verhuizen en de notoire zoektocht naar deftig en betaalbaar meubilair, met een bezoek aan Weba (in Gent en Deinze) en Ecoshop. Over de aankopen later hopelijk meer.

Vrijdag werden werken gedurende korte tijd onderbroken, uw kameraad heeft een 30-tal mensen rondgeleid door de Sint-Annakerk en de kerk van het Klein Begijnhof, Onze-lieve-vrouw Presentatie. Een twee-uur durende rondleiding, dus uitgebreid de tijd om in het lang en in het breed te kunnen vertellen, maar helaas nooit tijd genoeg om alles te kunnen vertellen.

Ziezo, dat was zowat het week overzicht.

Geen opmerkingen: