5.31.2007

tijd voor een reclame-filmke







4 opmerkingen:

Anoniem zei

Die geneesmiddelen, daar kan ik nog inkomen. Maar de BTW op gas en elektriciteit verminderen daar ben ik niet zo voor te vinden. De enige manier om de mensen zuiniger te laten omspringen met energie is ze daar veel voor te laten betalen. en ja, het is natuurlijk zo dat de armere mensen dat moeilijker kunnen betalen, dat zij minder isolatie hebben enzo maar dan moet de overheid daar maar in tussenkomen. Als die verlaging er komt gaan veel mensen zeggen : laat het licht maar aan dat kost toch niks...

Unknown zei

Wat de isolatie betreft, stelt de PVDA+ het 'derde betalerssysteem' voor. Dat betekent dat Electrabel (of een andere elektriciteitsleverancier of netverdeler) de investering voor de isolatie betaalt en dat de energiefactuur dezelfde blijft tot wanneer de investering is afbetaald, om dan terug te vallen omwille van de betere isolatie. Dat Electrabel geld genoeg heeft om de financiering van de isolatie voor te schieten, daar zullen we het toch wel over eens zijn denk ik...

Gas en elktriciteit zijn toch wel basisbehoeften: een verwarmd huis, warm water, koken, wassen...

Unknown zei

Als ze gebruikt worden als basisbehoeften dan mag er een laag btw-tarief gebruikt worden. Maar op dit moment is dat niet het geval in Vlaanderen, iedereen wilt het warm hebben in huis. De meeste mensen doen dit zeer inefficient en met jullie korting gaat dat alleen nog meer en meer gebeuren.

Peter Dedecker zei

Ah, ik moet jullie feliciteren: in De Zevende Dag van afgelopen zondag kwamen jullie oneindig keer beter over dan die pipo van CAP, die alleen maar kon zeggen dat hij voorstander is van meer werkgelegenheid. Chique, al sluit mijn mening voor de rest helemaal niet aan bij die van PVDA. In de punten ivm het kiwi-model en het derdebetalersysteem bij isolatie kan ik mij zeker vinden, in een lagere BTW voor energie absoluut niet.