3.06.2019

de on-transparantie van SOS Sint-Anna

De zogenaamde SOS Sint-Anna protestgroep roept regelmatig om 'transparantie'. Zelf is deze groep bijzonder on-transparant.
Niettegenstaande dat de actiegroep regelmatig in de pers kwam blijkt het zeer moeilijk om een beeld te krijgen van wat de groep nu eigenlijk wil. Er lijken vooral veel ballonnetjes opgelaten en veel gespring van de hak op de tak. Wat we te horen krijgen van de groep is vaak verward, gespeend van dossierkennis en vaak op (soms helaas ook ver over) het randje van desinformatie.
Een gebrek aan transparantie is gevaarlijk, vooral nu er blijkbaar ook geld opgehaald wordt. 

Geobsedeerd als ik ben door de Sint-Annakerk doe ik mijn best om zo mogelijk te weten te komen over alles wat er 'rond' deze kerk gebeurd. In dit geval dus probeer ik zo veel mogelijk te begrijpen wat die actiegroep wil en doet. 

We hebben voor de actiegroep volgende informatiebronnen:
  • uitlatingen van de violist in de pers
  • youtube-filmpjes verspreid door de groep zelf
  • de facebookpagina van de actiegroep
  • allerlei papieren die aangeplakt worden aan de voordeur van de kerk
  • uitlatingen van andere woordvoerder
  • de tekst van een online petitie
  • ik verneem dat de groep allerlei instanties brieven stuurt, maar vermits dit niet publiek gemaakt wordt is dit uiteraard geen informatiebron.
      
Ik ga deze komende tijd de opmerkelijkste uitlatingen, opmerkingen of 'eisen' van de groep oplijsten en kritisch onder de loep nemen.


Ik stel voor dat we beginnen met iets leuks, we beginnen met de youtube-filmpjes: SOS Sint-Anna op YouTube.


Geen opmerkingen: