5.01.2009

dag 1 van de 92!

kameraden en vrienden,

vandaag is het de eerste dag van mijn ontslagperiode, de eerste dag van de laatste drie maand. En dat op de Dag van de Arbeid welteverstaan. Geef toe beginnen met een feestdag, dat is mooi getimed.
Gisterenavond, dat laatste dag van mijn 'gewone arbeidsperiode' was het wederom de enige echte Algemene Vergadering van onze enige echte studentenkoepelorganisatie.
Er was bijzonder veel debat over de ontslagen. De helft van het personeelsbestand dat ontslagen wordt, zoiets roept uiteraard vragen op. En er waren heel wat vragen.

Ook ik heb een aantal dingen bijgeleerd. Daar de vergadering open was en werd bijgewoond dat drie niet-vertegenwoordigers-van-leden voel ik mij niet geremd om deze nieuwigheden hier weer te geven.
1. Mijn ontslag en dat van mijn collega heeft niets te maken met de evaluatiegesprekken.
2. De raad van bestuur vind dat ze niet gemandateerd is om personeel aan te nemen, maar om personeel te ontslaan vond ze zich blijkbaar wel gemandateerd.
3. De raad van bestuur heeft blijkbaar 'dagelijks proberen bijsturen'.
4. De raad van bestuur heeft blijkbaar de beslissing genomen omdat het 'niet meer mogelijk was om verder samen te werken'.
5. Het ontslag is gebaseerd op de ervaring van de bestuurders tijdens de voorbije 1 maand.

Deze puntjes roepen uiteraard meer vragen op dan dat ze beantwoorden. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

1 opmerking:

Julien Uh zei

Beste Kameraad,
Ik vermoed dat jij reeds dat gelezen hebt. Indien nee ga het lezen : bbtk brochure : "mijn rechten".
hierbij de directe link naar het uitleg ivm ontslagen
http://www.bbtk.org/MijnRechten/Pages/Eindevancontract.aspx