7.15.2008

schamper lijkt goed bezig

Zou het kunnen?
Een ding moeten we zeggen over Schamper, een blad vol onzin, ze blijven verrassen.
Lange tijd waren er in het studentenperslandschap blijvende zekerheden: veto bracht 'serieuse' artikels, de moeial onleesbare, Dwars meer foto's dan tekst en schamper 'satirische' onzin. Dat waren de zekerheden, maar tegenwoordig lijkt zowaar vernieuwing in de lucht te hangen. Dwars begon serieuze artikels te brengen, van een deftig niveau, de moeial kwam zowaar met enkele zeer leesbare en vooral lezenswaardige artikels naar buiten en soms heb ik bij het lezen van veto het gevoel een of andere bijlage van de morgen vast te hebben (misschien wel leuk om lezen maar veel journalistiek is er niet aan).
En de schamper, de schamper is zowaar begonnen met een waar zomeroffensief. Hun online-editie bevat zowaar de beste artikels van het afgelopen jaar.
Een serieuse proficiat voor deze jongens en meisjes! Ik hoop in elk geval dat dit het begin is van een ware opwaardering van de studentenjournalistiek.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

dwars is met kleine d. en heeft de beste layout. dat is een zekerheid. :-)

maar voor de rest heb je wel gelijk. ik ben fan van allemaal die boekskes.

Anoniem zei

Gisteren nog ferm goed gelachen toen iemand me vol verontwaardiging wist te zeggen dat die Mc Donalds in de Ledeganck schandalig is :-D

Anoniem zei

dwars is inderdaad met een kleine d, toch wel een belangrijke opmerking.

Kameraad Harko zei

Ai, Antwerpse kameraden, mijn oprechte verontschuldigingen!
Pinten voor heel de dwars-redactie op de Gentse Feesten!