4.22.2008

Geen Stoemp in Ellecom

Voor wie het zich mocht afvragen, dit weekend was uw kameraad in het verre Ellecom. Maria haar grootvader ('opa Cees') werd 85 en dat mocht gevierd worden. Voor heinde en ver waren kinderen en kleinkinderen bijeen gebracht om dit uitgebreid te vieren.
Voor zij die net zoals ik tot vorige week Ellocom niet weten liggen:

View Larger Map

We verbleven in een sjiek hotel met design-kamer-inrichting en ik moet zeggen het eten was lekker. Het menu bestond uit oesters, paling op een bedje van lentegroenten, zeeduivel op een bedje van risotto en tuinbonen, ossenhaasjes met mie en nog vanalles om te eindigen met dessert van 5 bereidingen met rabbarber. Niet echt mijn ding moet ik eerlijk zeggen. Gelukkig bleek de grootvader hetzelfde idee te zijn toegedaan. Zijn vrouw verklaarde 'als het aan Cees had gelegen kregen we nu hutsepot.
Dit doet mij trouwens aan denken, een merkwaardig fenomeen. 'hutsepot' is wat men noemt een 'valse vriend', een woord dat in het 'Hollands' iets anders betekent dan in het 'Vlaams'. Een beetje zoals het alombekende 'poepen' (om in de culinaire sfeer te blijven). Een (vrij slechte als je het mij vraagt) uitleg van beide vind je (uiteraard) op wikipedia: op Belgische wijze, op Nederlandse wijze. Maar dit allemaal geheel terzijde natuurlijk.
Achteraf zijn we nog eventjes gaan wandelen in de Veluwe, een mooi (en heuvelachtig!) stukje Nederland.

Kortom een gezellig weekend, met oude bekenden en enkele nieuwe gezichten. Voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: