4.22.2008

Karel in Overall

Kameraden en vrienden, deze blog begint tegenwoordig meer en meer te lijken op een boeken-reclame-site, maar ik kan het niet. Er verschijnt immers zoveel interessants dat ik het niet kan laten om af en toe een boek speciaal onder de aandacht te brengen.
Vandaag geen boeiend onderwijsthema maar een boek van een oude vriend van mij, dr. Karel van Bever. Karel is een bijzonder sympatieke jongen, die ik nog ken van in de tijd dat we nog korte broeken droegen. Na zijn opleiding geneeskunde, en na een mandaat als studentenvertegenwoordiger in de Raad van Bestuur van de UGent, ging hij werken voor de progressieve dokterpraktijk van Geneeskunde voor het Volk in Zelzate. Om een beter zicht te krijgen in de arbeidsomstandigheden van zijn patiƫnten (voor een deel maar zeker niet uitsluitend arbeiders) ging hij een paar maand 'stage' volgen als interimarbeider in de Gentse kanaalzone. Zo belangde bij Katoennatie. Over zijn ervaringen en over de arbeidsomstandigheden schrijf hij een aangrijpend boek 'Dokter in Overall'.
Het boek zal vanaf 25 april te verkrijgen zijn in de betere boekhandel of geheel en online te bestellen zijn bij de uitgeverij.
Voor wie niet kan wachten tot dan heeft uitgeverij EPO een aantal uittreksels online gezet.

dr. Karel was vorige zondag te gast bij de Zevende Dag. Hier kun je het (her)bekijken.

Dokter in overall from pvda-ptb on Vimeo.

Ik zou zeggen veel leesplezier en laat mij gerust weten wat je ervan vond.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een man naar mijn hart

Anoniem zei

Een toffe dokter die met zijn patienten meeleeft blijkbaar , ik heb zijn familie heel goed gekend , zijn grootvader was ook dokter .