4.03.2007

wat een drukte

Beste kameraden en vrienden,

het is wederom schandalig lang geleden dat ik nog iets (bloggerwijs) van mij liet horen. Het waren dan ook voor de verandering zeer drukke en boeiende tijden.

De fantastische Comedy Night waar ik eerder reeds reclame voor maakte. Jawade, een tot de nok gevuld aud. E in de Blandijn. Geheel en al benefiet voor onze studentenwerkgroep BSH-Gent.

Dinsdag, woensdag en donderdag zat ik wederom 'in opleiding'. Een snel-cursus gegeven door prof. dr. Alan Hurst. Serieus goe om nog wat bij te spijkeren aan de theoretische kennis en vooral om met gelijkgestemmende inspiratie en vooral motivatie op te doen.

Donderdagmiddag was het verzamelen geblazen voor een zeer geanimeerde betoging van FEF, met een ondersteuning door VVS. En ik moet zeggen het plezant!

Tussendoor nog een ferme interne crisis om u tegen te zeggen. Een motie tegen onze Bilal en heel wat intern debat, met allerlei beschuldigingen en bekentenissen. Het verslag van die bewuste RvB vind je op de interne membersectie.

Donderdag Algemene Vergadering. Met een gigantische reeks standpunten die werden besproken en goedgekeurd. En tussendoor de bespreking van de motie tegen Bilal, ingediend door een aantal studentenraden en mede-ondersteunt door een bestuurslid dat zelf niet eens durfde afkomen. De vergadering vroeg en kreeg meer uitleg over het werk van VVS rond diversiteit en kreeg tekst en uitleg van Bilal over zijn activiteiten en zijn planning voor de rest van het jaar. De algemene vergadering heeft daarop de motie overtuigend verworpen. En klaar was kees zou je mogen verwachten. Maar niets daarvan Anneleen en Domi gaven de zaterdag daarop hun ontslag.

's Avonds echter heb ik mij daar geen reet van aangetrokken en ben ik naar Pier getrokken. Pierke Pierlala is een ware volksheld en cultfiguur uit de Gentse folklore. Deze keer hadden Luc Debruycker en consorten een 'cul in aire' wandeling voorbereid, waarbij allerlei oude en nieuwe liedjes werden gezonden in het Gents uiteraard en over eten en drinken. Eindigen deed de wandeling in het Hof van Ryhove, waarbij we Gentse specialiteiten gepresenteerd kregen, een prachtige conference en frieten en stoverij op z'n Gents. Kortom een welverdiende ontspanning.

De rest van de week was het stressen voor dood om het Congres in orde te krijgen.

Woensdag kon ik er gelukkig even tussenuit, dankzij groepswerkskes, verplichte oefeningen en ziekte van mijn dame en heren bestuurders, mocht ik mijn avond doorbrengen in het verre Hasselt. Een en al schaamte moet ik toegeven dat dit de tweede keer van mijn was dat ik in Hasselt ben ik geweest. Maar het was zeer plezant. Een vergadering van de Associatie Studentenraad, met onze vriend Fery als voorzitter, op de prachtige campus van de Hogeschool met de Laptop, in de avondzon, met serieus goeie broodjes. Ik mocht daar reclame komen maken voor VVS en voor ons aankomend congres. Hopelijk komt er binnenkort nog meer volk uit Limburg naar onze vergaderingen in het verre Brussel. Na mijn uitleg kwam Chetan ook over de vloer, die kwam vertellen over hoe de Stal in elkaar steekt. Die gasten hadden blijkbaar hun agenda helemaal vrij gehouden voor ons, buiten dan een agendapunt over een Hasselt-forum, dus er was tijd genoeg om een terrasken te doen.

Ter illustratie een fotoken geript van Fery, met daarop de bijzonder sympatieke Kris en Iris.

Kortom een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar! Mijn sympatie voor het voor mij redelijk onbekende Limburg neemt met de dag toe!

Helaas was de rest van de week van 'smorgens tot 'savonds gevuld met het congres. 'Stage en Werkplekleren', een boeiend onderwerp, maar er valt zoveel over te lezen en zoveel over te vertellen, het was om zot van te worden.

Geen opmerkingen: