1.09.2010

extreem-rechts mobiliseert tegen Obama

Kameraden en vrienden,

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar het nieuws doet mij de laatste tijd de muren oplopen. De documentaires die uitgezonden worden op de 'zender voor de actieve meerwaardezoeker' doen mij in huilen uitbarsten. Gelukkig is er nog het internet.

Vandaag jullie aandacht voor zeer bekijkenswaardige uitzendingen van Al-Jazeera.


President Obama lijkt steeds maar controversiëler te worden. Links lijkt meer en meer de rug toe te keren naar de president van 'Yes we can, but No we won't'. Rechts en extreem-rechts lijkt steeds hysterisch te worden in de campagne.

Al Jazeera bracht deze week een reportage uit van Rick Rowley en Jacquie Soohen over 'White Power'-groepen: neonazi's en andere fascistische haatgroepen. Meer dan het bekijken waard.



Aansluitend kan ik volgende uitzending aanraden van het immens populaire duiding- en discussieprogramma van Riz Khan.





Fascistische groepen die op hol slaan, opgestookt door extreem-rechtse commerciële televisiezenders, met platvloerse racisme, islamofobie, en een zeer vulgair anticommunisme, verontrustend.

1 opmerking:

Jan Fabry zei

Kan het zijn dat het drie keer dezelfde video is? Ik denk dat je ergens iets verkeerd geplakt hebt.