1.02.2009

goede voornemens

Zoals iedereen heeft ook uw kameraad goede voornemens voor dit kersverse jaar:

1. meer aandacht besteden aan de vrienden.
Ik moet eerlijk toegeven dat dit een serieus werkpunt. Ik ben namelijk schrikkelijk slecht in het onderhouden van mijn vrienden. Er is immers altijd dringend werk en andere dingen die er tussen komen. Sommigen van mijn vrienden heb ik al jaren (letterlijk) niet meer gezien. Zo heb op oudejaar een goede vriendin laten stikken. Een goed begin moet ik zeggen. Maar uw kameraad gaat er dit jaar alles aan doen om deze 'structurele verandering' door te voeren.

2. ander werk zoeken
Ik had het al een tijdje besloten maar uw kameraad gaat er dit jaar werk van maken. Ander werk, met minder overuren en stukken beter betaald. Niet dat het werk bij VVS niet meer interessant is, integendeel zelf, het wordt steeds interessanter :-) maar een halftijdse job in de socio-culturele sector is financieel niet echt interessant te noemen. Het enige dat mij tegenhoudt is dat sommigen mensen die maar al te graag zouden willen, hetgeen ik hen absoluut niet gun. Maar bon, alleen maar blijven om een paar zakken te pesten is ook geen doening. Dus daar gaan we dit jaar werk van maken.

3. een goe lief
Akkoord dit kan bezwaarlijk een goed voornemen genoemd worden maar het wordt tijd dat ik eens een goe lief zoek.

4. eindelijk eens wat meer 'historisch' gaan doen.
Sommigen onder jullie weten het maar uw kameraad geeft regelmatig rondleidingen door Gent, vooral dan de kerken. Tijd om er eens serieus werk van te maken. En er ligt al zeer lang een halfafgewerkt boek klaar, dat moet dit jaar maar eens afgewerkt worden.

5. meer engagementen
Mijn engagementen hebben zich de laatste jaren vooral in de studentenbeweging afgespeeld. Tijd om eens wat meer te doen voor andere zeer noodzakelijke organisaties, zoals Geneeskunde voor de Derde Wereld.

Geen opmerkingen: